Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και Τουρισμού με θέμα: «Συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και πρόβλημα επιβίωσης αντιμετωπίζουν τα υπό ελληνική σημαία επαγγελματικά πλοία αναψυχής, εξαιτίας της αδιαφορίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» Στην ερώτηση, την οποία συνυπογράφουν 13 ακόμη Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., αναδεικνύονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα υπό ελληνική και κοινοτική σημαία επαγγελματικά πλοία αναψυχής που μόνιμα ελλιμενίζονται και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, σε σχέση με τα σκάφη ολικού μήκους άνω των 35 μέτρων και ανεξαρτήτως σημαίας, πλην της ελληνικής και της ευρωπαϊκής, που επισκέπτονται περιστασιακά τα ελληνικά νερά.
Τα πλοία αυτά δεν έχουν απέναντι στην Ελληνική Πολιτεία τις ίδιες υποχρεώσεις που έχουν τα υπό ελληνική σημαία. Όπως καταγγέλλουν οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον κλάδο, τα σκάφη αυτά δεν έχουν υποχρέωση φορολογικού αντιπροσώπου, δεν τηρούν τις διατάξεις για τη σύνθεση πληρώματος, δεν προσκομίζουν πιστοποιητικά ασφάλισης για τους κοινοτικούς ναυτικούς, δεν πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές και δεν έχουν θεωρημένα ναυλοσύμφωνα από τις λιμενικές αρχές.
Επιπλέον, επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. της τάξης μόλις του 5% ενώ στα υπό ελληνική σημαία ο Φ.Π.Α. φθάνει μέχρι και το 13%. Σχετικά δε με την ισχύ της άδειας πλου στα ελληνικά νερά, τα υπό ελληνική σημαία επαγγελματικά πλοία αναψυχής έχουν υποχρέωση 75 ελάχιστων ημερών ναύλωσης στα 3 έτη, δηλ. 25 ημέρες ανά έτος, ενώ για τα πλοία αυτά αρκούν οι 21 ημέρες ανά έτος.
Η κ. Βέττα, δήλωσε: «Ελάχιστα είναι για την χώρα μας, τα έσοδα από την καταβολή του Τέλους Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης χώρας (Τ.ΕΠ.Α.Δ.Α.Χ.), από τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής άνω των 35 μέτρων, καθώς το συνολικό έσοδο του τέλους είναι αμελητέο σε σχέση με τα μεγέθη τους, όπως ελάχιστο είναι και το ΦΠΑ επί του δηλωθέντος ποσού ναύλωσης.
Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως στις ναυλώσεις σκαφών για την καλοκαιρινή σεζόν, η δραστηριότητα του yachting από τα πλοία αυτά αποφέρει ελάχιστα έσοδα στα δημόσια ταμεία.Επιπλέον, οι συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που επικρατούν εις βάρος κυρίως των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που βρίσκονται υπό σημαία ελληνική και δραστηριοποιούνται και ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελλάδα, θέτει σε κίνδυνο επιβίωσης την «ελληνική σημαία», τους ιδιοκτήτες και τους εργαζόμενους στον κλάδο αυτό.».
Η κ. Βέττα καλεί τους κ. Υπουργούς να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:
1.Πόσα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής αναγνωρισμένα από το δίκαιο άλλης χώρας έχουν εγγραφεί για την εκτέλεση ναύλωσης 21 ημερών, και ποια τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου, από τον Δεκέμβριο 2023 που τέθηκε σε λειτουργία η σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή και μέχρι σήμερα;
2.Πως σκοπεύουν τα συναρμόδια Υπουργεία να αντιμετωπίσουν τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που έχουν δημιουργηθεί σε βάρος των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που βρίσκονται υπό σημαία ελληνική και δραστηριοποιούνται και ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελλάδα, να «ενισχύσουν» την ελληνική σημαία και να προστατεύσουν τις θέσεις των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σ αυτά
3. Υπάρχει σχεδιασμός για αναδιαμόρφωση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου ως προς το αυστηρότερο, τη βελτίωση του τρόπου υπολογισμού του σχετικού τέλους πλου (ΤΕΠΑΔΑΧ) εισάγοντας νέα ορθολογικά κριτήρια, και την ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των παράνομων ναυλώσεων; Επισυνάπτεται η ερώτηση.
Mε εκτίμηση,Γραφείο Βουλευτή Καλλιόπη Βέττα βμΒουλευτής ΠΕ Κοζάνης Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Α’ Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής
Γράψτε μία απάντηση