Η επικίνδυνη κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή σπέρνει ανησυχία σε όλο τον κόσμο και φυσικά στη Χώρα μας, καθώς είμαστε κοντά στο πεδίο των συγκρούσεων. Αυτές τις ώρες, με βάση τις σταθερές και διαχρονικές αξίες του Ελληνισμού και της εξωτερικής μας πολιτικής, επαναλαμβάνουμε ότι καταδικάζουμε απόλυτα κάθε μορφή βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται. Η ίδρυση ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους πρέπει να λάβει “σάρκα και οστά” κάποια στιγμή στο ορατό μέλλον και σίγουρα θα αποτελέσει αφετηρία σταδιακής καταλαγής και εκτόνωσης της κρίσης.
Περαιτέρω, πέρα από την αξιακή ανθρώπινη οπτική που προηγείται ασυζητητί, από τη γεωπολιτική οπτική τα πράγματα είναι ρεαλιστικά σκληρά. Το Ισραήλ είναι ξεκάθαρο ότι αξιοποιεί στο έπακρο το αντικειμενικό κενό που υπάρχει στις Η.Π.Α., προκειμένου να κερδίσει θέση σ’ αυτή τη διαμάχη που διαρκεί κοντά ογδόντα χρόνια.
Ενα στοιχείο που ενδιαφέρει τη Χώρα μας, είναι η διαφαινόμενη σύγκρουση Τουρκίας – Ισραήλ, η οποία δεν γνωρίζουμε εάν θα μείνει στη ρητορική ή θα επεκταθεί. Δεν χρειάζονται επιπολαιότητες και βιαστικές κινήσεις, απαιτείται νηφαλιότητα για την αξιολόγηση της κατάστασης. Μας προβληματίζει η διαχρονική αδυναμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να δράσει στην κατεύθυνση προώθησης της ειρήνης, ενώ εξακολουθούν να σκοτώνονται παιδιά και άμαχοι, αλλά και να ξοδεύονται δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων.
Δεν μπορεί η Ε.Ε. να “νίπτει τας χείρας της” και να είναι απλός παρατηρητής, σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Η εσωτερική ευρωπαϊκή ευημερία επηρεάζεται από τις εξελίξεις. Η Κυβέρνηση οφείλει να κάνει περισσότερα. Δίνουμε σταθερά έμφαση στην αναγκαιότητα της κοινής ευρωπαϊκής άμυνας. Όπως βεβαίως και στη διεκδίκηση να μην υπολογίζονται οι αμυντικές δαπάνες στο έλλειμμα.
Οι αμυντικές δαπάνες της Ελλάδας αποτελούν αμυντικές δαπάνες της Ε.Ε., φυλάττουμε τα ανατολικά σύνορά της. Στις 17/12/2023 ακούσαμε τον Πρωθυπουργό εδώ στην Ολομέλεια να ανακοινώνει για το θέμα, καταχειροκροτούμενος από τους Βουλευτές της Ν.Δ., ότι « (…) είναι μια μάχη που τελικά θα μπορέσουμε να την κερδίσουμε και θα είναι ωφέλιμη συνολικά για τη χώρα, να εξαιρούνται οι αμυντικές δαπάνες υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις από τους υπολογισμούς του ευρωπαϊκού υπερβολικού ελλείμματος. (…) Δώσαμε μεγάλη μάχη σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να μπορέσουμε να πετύχουμε αυτή την εξαίρεση και πιστεύω ότι είμαστε κοντά στο να το καταφέρουμε».
Καταθέτω στα Πρακτικά το ακριβές απόσπασμα της ομιλίας του. Κι όμως, σχεδόν ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες τίποτα δεν έγινε, στο νέο Μεσοπρόθεσμο 2025-2028 το βλέπουμε γλαφυρά, στις δαπάνες του 2025 περιλαμβάνεται το 1,7 δις για τις φρεγάτες και τα αεροπλάνα. Υπενθυμίζω, επίσης, ότι πέρυσι ως Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής επί του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2024, είχα επιρρίψει στην Κυβέρνηση «άγνοια κινδύνου», τονίζοντας ότι υποτιμά τη συσχέτιση με την κρίση στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία.
Δυστυχώς οι εξελίξεις μας δικαιώνουν. Όπως δικαιωμένοι αισθανόμαστε και σε άλλα επίπεδα, για τα οποία προσφάτως ομάδες Βουλευτών της Ν.Δ. φροντίζουν να προσθέσουν “καμπανάκια” στις δικές μας μεγάλες “καμπάνες”. – Καταθέσαμε πρώτοι εμείς, έγκαιρα και επανειλημμένα, μια ολοκληρωμένη πρόταση για το ιδιωτικό χρέος και τα κόκκινα δάνεια. Τώρα έγινε ολόκληρο πολιτικό σκηνικό για την κατάθεση μιας ερώτησης 11 Βουλευτών που επιχειρούσαν να ρυθμίσουν μέρος μόνο αυτού που εμείς θέτουμε με τη συνολική μας πρόταση. – Προτείνουμε εδώ και 2 χρόνια ένα νέο ΕΚΑΣ για 385.000 χαμηλοσυνταξιούχους. Και τώρα έγινε θέμα ότι 8 Βουλευτές της Ν.Δ. έθεσαν “γύρω – γύρω” το ζήτημα των χαμηλοσυνταξιούχων. Τονίζουμε ήδη από το 1ο Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης ότι χρειάζεται μια διαφορετική οπτική σοβαρής ενίσχυσης στοχευμένα σε τομείς που χρήζουν στήριξης, αντί να δίνονται “ψίχουλα” εδώ και εκεί με κάθε λογής pass.
Στην καλύτερη χρηματοδοτική περίοδο, η Ελλάδα έχει μια Κυβέρνηση χαμηλών προσδοκιών, που βαδίζει χωρίς σχέδιο, χωρίς όραμα. Η κριτική αυτή επιβεβαιώνεται πλήρως τόσο γενικότερα στα θέματα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών όσο και ειδικά στην υπό κύρωση σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Ενδεικτικά:- Πότε, επιτέλους, θα αποκτήσουμε αναλογικά διόδια στην Ελλάδα; Με τόσα τεχνολογικά μέσα διαθέσιμα, πόσο ακόμα θα περιμένουμε για να συνδεθεί η χρέωση με τα χιλιόμετρα που διανύουμε; – Το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, στην Έκθεσή του για το σημερινό Νομοσχέδιο, θέτει -με έμφαση και αναλυτική τεκμηρίωση- προβληματισμό για παραβίαση του ενωσιακού δικαίου όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις στην Αττική Οδό. Σας καλεί να αναδιατυπώσετε το άρθρο, πρέπει να το προσέξετε. – Είναι πραγματικά αδιανόητη η ρύθμιση που επαναλαμβάνεται σε συμβάσεις τα τελευταία χρόνια και απαλλάσσει τους παραχωρησιούχους από την πληρωμή τελών προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Θα το ψηφίσετε και σήμερα, στο σημείο 33.8 της σύμβασης. Η πλήρης απαλλαγή των παραχωρησιούχων από τα αυτοδιοικητικά τέλη είναι ανεπίτρεπτη. Δεν επιβαρύνονται οι Δήμοι από τους οποίους διέρχεται ένας τέτοιος αυτοκινητόδρομος, λόγω της εντονότερης χρήσης των οδών αρμοδιότητάς τους που οδηγούν στις εισόδους και εξόδους; Τα απορρίμματα που πηγαίνουν τελικά; Δεν δεχόμαστε τέτοια αντιμετώπιση των Δήμων.- Χάσατε τη μεγάλη “χρυσή” ευκαιρία να αξιοποιήσετε το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας για να αποκτήσει η Ελλάδα σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον, σιδηρόδρομο, όπως όλη η Ευρώπη.
Κατά τα λοιπά, επιχειρηματολόγησα και στην πρωινή παρέμβασή μου ότι εμείς ψήφο “στα τυφλά” για κυβερνητικά τετελεσμένα, δεν δίνουμε.Αναλυτικότερα, μπορείτε να δείτε το video με την ομιλία εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=vj_16CRxA4o&t=29s
Γράψτε μία απάντηση