Π. Κουκουλόπουλος: «Κατάργηση παρωχημένης γραφειοκρατικής διαδικασίας της ΠΟΛ 1272/1995»

Ερώτηση στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών για την κατάργηση ενός γραφειοκρατικού “απολιθώματος” φορολογικής διαδικασίας, που προκαλεί άνευ λόγου ταλαιπωρία, κατέθεσε ο Βουλευτής Κοζάνης και Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Την κατάργηση του γραφειοκρατικού “απολιθώματος” της ΠΟΛ 1272/1995, η αναγκαιότητα ύπαρξης της οποίας έχει ήδη ξεπεραστεί από το νεότερο φορολογικό θεσμικό πλαίσιο και την ψηφιοποίηση διαδικασιών, αιτούνται τεκμηριωμένα η ΠΕΔΜΕΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων), η ΠΕΣΕΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων) και ο ΣΑΤΕ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών) με την αριθμ. πρωτ. 1435/323/40861/5.11.2024 Κοινή Επιστολή τους.Αναλυτικότερα, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην ΠΟΛ 1272/1995 «Προϋποθέσεις εξόφλησης πιστοποιουμένων λογαριασμών Δημοσίων Έργων» του τότε Υπουργείου Οικονομικών, ο υπόχρεος στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας Ανάδοχος Δημοσίων Έργων πρέπει, πριν την εξόφληση κάθε τιμολογίου πιστοποιούμενου λογαριασμού, να υποβάλλει στην αρμόδια ∆.Ο.Υ.

Υπεύθυνη Δήλωση σε δύο αντίτυπα, στην οποία να δηλώνει ότι στις προσωρινές δηλώσεις ΦΠΑ προηγούμενων περιόδων έχει συμπεριλάβει την αξία των τιμολογίων που εξέδωσε για προηγούμενες πιστοποιήσεις προσωρινών λογαριασμών του ιδίου έργου.

Στη δήλωση αυτή αναγράφονται ο αριθμός και η ημερομηνία έκδοσης των προσωρινών λογαριασμών και των αντίστοιχων τιμολογίων. Η ∆.Ο.Υ., αφού παραλάβει τα δύο ως άνω αντίτυπα, βεβαιώνει ότι παρελήφθη όμοιο, επικυρώνει το δεύτερο και το επιστρέφει στον Ανάδοχο, ο οποίος το προσκομίζει στο Φορέα για την εξόφληση του τιμολογίου.

Επί της ανωτέρω διαδικασίας που ακολουθείται επί 30ετία, επισημαίνεται ότι η ισχύουσα φορολογική νομοθεσία έχει υπερκαλύψει τις προβλέψεις της ως άνω ΠΟΛ και το περιεχόμενό της έχει καταστεί γραφειοκρατικό, άνευ ουσιαστικής σημασίας.

Συγκεκριμένα, με τις ισχύουσες σύγχρονες συνθήκες για την ηλεκτρονική πληροφόρηση της Διοίκησης (“My Data”) και της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στα Δημόσια Έργα, δεν υφίσταται πλέον κανένας απολύτως λόγος για την ύπαρξη της ως άνω γραφειοκρατικής διαδικασίας, η οποία καλύπτεται πλήρως από τις διατάξεις των ν. 4174/2013, ν. 4601/2019 και του Κώδικα Φ.Π.Α. (πλέον ν. 5144/2024), ως ισχύουν.

Επιπροσθέτως, όπως καταγγέλλεται στην προαναφερθείσα Κοινή Επιστολή, μετά την κατάργηση των Δ.Ο.Υ. και τη συνακόλουθη αδυναμία προσέλευσης σε αυτές, αλλά και την αδυναμία απάντησης λόγω φόρτου σε ηλεκτρονικά μηνύματα, είναι πρακτικά ανέφικτη η έκδοση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού.

Δεδομένων των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Για ποιους λόγους έχετε διατηρήσει σε ισχύ την ΠΟΛ 1272/1995 με τη διαδικασία που ανωτέρω περιγράφεται;

2) Σκοπεύετε να αποδεχτείτε το κοινό αίτημα των ΠΕΔΜΕΔΕ – ΠΕΣΕΔΕ – ΣΑΤΕ και να την καταργήσετε άμεσα, προκειμένου να μην υπόκεινται άνευ λόγου σε ταλαιπωρία και απώλεια πολύτιμου χρόνου τόσο οι Ανάδοχοι Δημοσίων Έργων όσο και ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στις Δ.Ο.Υ. της Χώρας;

Ο Ερωτών Βουλευτής Κουκουλόπουλος Παρασκευάς (Πάρις)

Γράψτε μία απάντηση

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί